جهان ساخت شارین

ساخت وبلاگ

 

طراحی نما ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های کارفرمایان و معماران می باشد. نما ساختمان اولین مولفه از هر بناست که ساختمان را به ناظران معرفی می کند و در نتیجه شناخت انواع متریال نما ساختمان جهت تامین زیبایی لازم برای نما و بعلاوه تامین عملکرد لازم حائز اهمیت است.با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار می گیرد، در انتخاب متریال نما ساختمان باید دقت شود تا نمای ساخته شده در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و زیبایی لازم را داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین متریال، برای نما ساختمان خود هستید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه فرمایید تا با انواع نما ساختمان آشنا شوید و انتخاب مناسب و مطمئنی داشته باشید.

بهترین نمای ساختمان

بهترین متریال نما ساختمان

امروزه گستره محصولات مورد استفاده جهت نماسازی ساختمان ها تنوع زیادی داشته و به علاوه روز به روز با پیشرفت صنعت در حال گسترش است. از این رو با بازسازی ساختمان برای نمای آن می‌توان از مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک، انواع دانه‌های سنگی رنگی با چسب‌های مخصوص و... استفاده کرد. اما مورد مهم که باید در انتخاب این متریال ها مورد توجه قرار داد، استحکام و دوام آن ها در برابر عوامل خارجی می باشد که در ادامه به معرفی بهترین متریال نما ساختمان ها می پردازیم.

1. نمای آجری

استفاده از آجر در نمای ساختمان، به صدها سال قبل برمی گردد. در کار هایی که می خواهیم حس نوستالژی در آن احساس شود از این متریال بیشتر استفاده می کنیم . امروزه نیز آجر به دلیل خصوصیاتی که دارد همچنان در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و با نماهای مدرن قابلیت ترکیب و ایجاد یک نمای بسیار زیبا را دارد.

نمای ساختمان آجری

2. نمای شیشه ای

از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی مدرن، به خصوص در برج‌ های مسکونی و ساختمان ‌های تجاری و اداری، نمای شیشه می باشد. شیشه یکی از متریال هایی است که زیبایی خاصی به نما می دهد. کیفیت شیشه های مورد استفاده در طراحی نما، زمانی که این متریال در سطح وسیعی به کار می رود، مواردی مثل عایق بودن، مقاومت در برابر شکستن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر را در بر می گیرد.

نما ساختمان شیشه ای

3. نمای سنگی

سنگ رایج ترین و محبوب ترین و در عین حال یکی از گران ترین متریال های موجود در بازار ایران است. یکی از لوکس‌ ترین انواع نمای ساختمان که در طول سالیان دراز، از کاخ‌ های باستانی تا آپارتمان‌ های مدرن، جذابیت خود را از دست نداده ‌اند، نمای سنگ است. سنگ دارای خصوصیاتی است که می تواند آن را به یک انتخاب مناسب جهت طراحی نما تبدیل کند. از جمله این خصوصیات می توان به مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت اشاره کرد. البته باید توجه داشته که هزینه اجرای نمای سنگی می تواند به مراتب بیشتر از اکثر گزینه ها باشد.

4. نمای چوبی

چوب زیباتری و آرامش بخش ترین نما در حوزه خود است. چوب یک متریال بسیار زیبا، دوست داشتنی، گرم و متنوع در رنگ و طرح می باشد. نگهداری از نمای چوبی با بسیاری از متریال های دیگر تفاوت دارد. نماهای کار شده به وسیله چوب به نگهداری ویژه نیازمند هستند و باید با مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی حفاظت شوند که در طول زمان نیاز به تمدید خواهد داشت. تنوع طرح و رنگ چوب های مورد استفاده در طراحی نما از ویژگی های مثبت این متریال به شمار می رود.

نما ساختمان چوبی

5. نمای سرامیکی

نمای سرامیکی از جمله نماهای پرطرفدار این روزهاست و برخی آن‌ را جایگزین ارزان‌ قیمت ‌تر نمای سنگی می‌ دانند. سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر برسند.

نما سرامیکی ساختمان

6. نمای فایبر سمنت

فایبر اسمنت ها در واقع صفحات تقویت شده سیمانی هستند. در این صفحات از الیاف سلولزی، الیاف شیشه و مواد افزونی دیگر استفاده شده است. به دلیل داشتن الیاف مختلف، این صفحات عایق رطوبت می باشند و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورند.

7. نمای کامپوزیت آلومینیوم

ورق‌ های کامپوزیت آلومینیومی، از مقاوم ‌ترین،‌ زیباترین و البته پرهزینه ‌ترین نماهای ساختمانی دست ساختۀ بشر است.‌ اصولا در خانه های غربی از این نوع نما بسیار استفاده می شود چراکه قدرت مانور در طراحی و سرعت انجام پروژه را افزایش می دهد. رنگ های ورق کامپوزیت تنوع بسیاری دارد و بر اساس درخواست مشتری و کاربری آن ورق های کامپوزیت از هم متفاوت می باشند.

8. نمای سیمان سفید

متریال سیمان سفید که یکی دیگر از انواع متریال نما ساختمان محسوب می شود. به کارگیری نمای سیمانی برای ساختمان‌ های صنعتی توصیه می ‌شود؛ چرا که وزن زیادی دارد و نمای شیک و مدرنی به ساختمان می ‌دهد؛ از این نما به عنوان کم هزینه ترین متریال نمای ساختمان یاد می شود، اما اگر تمیز ماندن نما برای شما بسیار مهم است باید بدانید که اگر ساختمان تان را با این متریال نما کنید زود به زود شاهد کثیف شدن آن خواهید بود.

نما ساختمان سیمان سفید

کلام آخر

طراحی نما ساختمان از خدماتی است که در شرکت جهان ساخت شارین با کیفیت مطلوبی انجام می شود، بنابراین مهندسین ما در انتخاب بهترین متریال برای طراحی نما بنا تجربه بسیار زیادی دارند که می توانند برای شما که در انتخاب نوع مصالح ساختمانی به چالش خورده اید، مفید باشد، از این رو می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین نوع متریال نما ساختمان با ما در ارتباط باشید. با شارین می توانید نما ساختمان خود را با توجه به دکوراسیون داخلی و با توجه به فضای محیطی و همچنین سلیقۀ شخصی انتخاب کنید. پس برای همکاری با مجموعه شارین می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : طراحی نما , بازسازی ساختمان , دکوراسیون داخلی, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 222 تاريخ : 20 / 9 / 1399 ساعت: 0:20

 

هنگامی که ما خودمان به طراحی دکوراسیون داخلی خانه فکر می کنیم، شاید نقش پله ها در دکوراسیون از یاد ببریم و طراحی راه پله را در نظر نگیریم. اما نکته قابل توجه این است که پله ها نقش مهمی در زیبا سازی فضای خانه ایفا می کنند و می توان آن ها را یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی پنداشت که در انواع مختلفی از این راه پله ها می توان محیط خانه را از یکنواختی و یکدستی خارج کرد. در ادامه به معرفی ایده های طراحی انواع راه پله در دکوراسیون داخلی می پردازیم تا با آگاهی از آن ها بتوانید دکوری ایده آل در منزل خود طراحی نمایید.

دکوراسیون راه پله

طراحی راه پله در دکوراسیون خانه

در طراحی دکوراسیون منزل بیشترین توجه و زمان برای طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و طراحی کابینت‌ صرف می‌شود. غافل از اینکه توجه به موارد دیگر تغییرات بسیار زیاد و قابل توجهی را در دکوراسیون خانه به وجود می آورد. به عنوان مثال طراحی راه پله کاربرد فراوانی در فضای داخلی ساختمان و تاثیر مهمی در زیبایی طراحی دکوراسیون منزل دارد. زیرا با طراحی خاصی از راه پله می توان یک اثر هنری و تاثیر گذار در فضای خانه خلق کرد.

راه پله خط ارتباطی بین دو سطح مجزاست که با توجه به کاربری ها و فضا های مختلف، هائز اهمیت می باشد. انواع راه پله ها می توانند یک عنصر خیال انگیز در دکوراسیون باشند، نه فقط راهی برای گذر از طبقات. طراحی راه پله می‌تواند همراه با حفاظ یا بدون حفاظ صورت گیرد و برای ساخت آن عمدتا از چوب، فلزات و شیشه استفاده می شود.

انواع طراحی راه پله

راه پله ها می توانند در تمامی مکان ها ساخته شوند، در فضاهای بزرگ و کوچک وجود راه پله همیشه امتیازات و مزایایی را برای ما به همراه خواهد داشت که جدای بحث زیبایی آن ها می توان به ایجاد یک محیط یا اتاق اضافه برای زیستن یا مکانی برای ذخیره سازی در زیر راه پله ها اشاره کرد.

ما گاهی نقش راه پله ها را در دکوراسیون بی تاثیر می دانیم و با اینکه هر روزه از آن ها بالا و پایین می رویم معمولا متوجه نقش مهمی که در زیبایی فضا دارند، نیستیم. تصور کنید با شخصی تر کردن و طراحی پله ها می توانید از این فضای با شکوه استفاده کنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع راه پله های زیبا و متفاوت آشنا شوید.

انواع روش های طراحی راه پله

همیشه برای انتخاب راه پله در فضای دکوراسیون داخلی اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید اندازه گیری فضایی است که در اختیار دارید چرا که فضای موجود نقش بسیار مهمی در محل قرار گرفتن پله‌ها بازی می‌کند.

پله ها ممکن است در فضاهای مختلف به صورت متفاوتی جلوه کنند، به خاطر داشته باشید هنگامی که پلکانی را انتخاب می‌کنید باید تمام ویژگی های خانه خود را در نظر بگیرید مانند ذخیره فضا و میزان مناسب بودن پلکان. شما می‌توانید با زاویه ها، فرم ها ، مصالح، بافت ها ، سایه ها و رنگ ها بازی کنید. قدرت تخیل خود را محدود نکنید زیرا در قرن حاضر شما میتوانید هر آرزویی که دارید را به تحقق برسانید.

طراحی راه پله ها به دو روش مستقیم و مارپیچ ، با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل انجام می‌شود.

راه پله مستقیم

راه پله مارپیچ

در طراحی راه پله های مستقیم به فضای بیشتری نسبت به راه پله های مارپیچ نیاز است. و در مقابل در طراحی راه پله های مارپیچ زمان بیشتری. شما می‌توانید از دو روش مستقیم و مارپیچ و ترکیب آن‌ ها برای طراحی راه پله ها استفاده کنید. بهترین نتیجه برای طراحی پله زمانی است که بتوانید از بالای راه پله‌ ها به صورت کامل به قسمت پایینی پله‌ ها تسلط داشته باشید.

بنابر مطالب گفته شده که می‌توان نتیجه گرفت راه پله در اشکال مختلف با متریال های مختلفی در دکور خانه قابل اجرا می‌باشند. لازم به ذکر است که کیفیت متریال های راه پله می‌تواند در زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از چوب، ایجاد خطوط نازک یا شیب در نرده های راه پله، به کار گیری سبک طراحی مینیمالیستی، انتخاب رنگ مطابق با طراحی دکوراسیون خانه و نور پردزی مناسب، می‌تواند زیبایی طراحی پله های منزلتان را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

از انواع راه پله ها می توان موارد زیر را نام برد :

1. راه پله منحنی

طراحی راه پله منحنی

2. راه پله مینیمال

راه پله مینیمال

 

3. راه پله شیشه ای

راه پله شیشه ای

4. راه پله سنگی

راه پله سنگی

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در خصوص طراحی انواع راه پله در دکوراسیون می توان به اهمیت نقش آن ها در فضای داخلی پی برد. اما نکاتی را باید در هنگام طراحی و اجرای آن ها در نظر بگیرید که در این مقاله برای شما عزیزان ذکر شد. می توانید پله متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود را از بین تصاویر درج شده در این مقاله انتخاب کرده و طراحی و اجرای آن را به شارین آرک بسپارید.

شارین آرک می تواند طراح مورد نظر شما را در فضای مورد نظر شما با افراد حرفه ای و خلاق خود به اجرا در آورد. همچینین شما می توانید برای انواع طراحی های داخلی مانند طراحی و اجرای کناف سقف و دیوار و همچنین طراحی نما از مجموعه شارین درخواست مشاوره و راهنمایی کنید و جهت همکاری با این شرکت با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی کابینت , کناف سقف , طراحی نما, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 210 تاريخ : 20 / 9 / 1399 ساعت: 0:20

 

همه ما می دانیم که کابینت آشپزخانه از اصلی ترین اجزا و عناصر داخل آشپزخانه می باشد و بیشترین سهم در مدیریت فضای وسایل آشپزخانه با توجه به تعداد بالای لوازم و ابزار آشپزخانه را بر عهده دارد. توجه به طراحی کابینت آشپزخانه و انتخاب بهترین نوع کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است. درک صحیح از اصول طراحی کابینت آشپزخانه به شما کمک خواهد کرد تا در تصمیم گیری در مورد فضای آشپزخانه، انتخابی هنرمندانه و کاربردی داشته باشید .پس با توجه به نقش مهم کابینت هم از نظر بصری و هم از نظر کاربردی در آشپزخانه، در این مقاله همراه ما باشید تا نکاتی را در این خصوص برای شما شرح دهیم.

اصول طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه

در زمان طراحی داخلی منزل، مهم ترین بخش مربوط به آشپزخانه می باشد که توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می کند. اما وقتی به آشپزخانه ای وارد می شوید اولین چیزی که به چشم می آید کابینت آشپزخانه می باشد. بنابراین طراحی خاص کابینت سبب می شود جلوه ای زیبا در آشپزخانه پدید آید.

تصمیم گیری در انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه می تواند بسیار دشوار باشد. اما اگر انتخابی درست در طراحی کابینت آشپزخانه خود داشته باشید تغییر بسیار زیاد و مثبتی را می توانید در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

بهترین طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود نتیجه کار یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهد شد. نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه را باید طراحان و مهندسان بدانند تا بتوانند کابینت هایی کاربردی و در عین حال زیبا و متفاوت را در آشپزخانه شما خلق کنند و شما نیز با رعایت نکات طراحی می توانید دکوراسیون و کابینتی مناسب فضا و کارآمد داشته باشید.

پس برای داشتن بهترین طراحی کابینت آشپزخانه نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

1. انتخاب جنس کابینت

انتخاب جنس کابینت از اهمیت ویژه ای در طراحی آن برخوردار است. جنس کابینت می تواند در کاربرد و استفاده از تاثیر به سزایی داشته باشد. انواع مختلفی از جنس کابینت شامل mdf، فلز، چوب، pvc  استیل و...

انتخاب جنس کابینت آشپزخانه

2. انتخاب بافت طرح کابینت

توجه به بافت طرح کابینت و انتخاب درست آن می تواند در چشمگیر بودن طراحی کابینت موثر باشد. زیرا بافت بیرونی کابینت در نگاه اول می تواند مخاطب را جذب کند. طرح بافت کابینت می تواند براق یا صیقلی باشد یا مات و برجسته که این بستگی به سلیقه شما و دکوراسیون کلی آشپزخانه شما دارد. امروزه طرح های متنوعی مانند ساده و برجسته نیز وجود دارند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند. پس در انتخاب بافت کابینت باید به سبک دکواسیون خود توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید هارمونی خاصی را در محیط خانه خود خلق کنید.

انتخاب طرح بافت کابینت آشپزخانه

3. انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

در طراحی کابینت آشپزخانه نباید رنگ را فراموش کرد. در انتخاب رنگ کابینت باید به چند نکته دقت کنید:

تناسب رنگ کابینت با دکوراسیون کلی خانه و لوازم آشپزخانه، اگر این تناسب در بین رنگ ها در دکوراسیون وجود نداشته باشد در مخاطب تاثیر منفی خواهد گذاشت.

سبک کلی داخل خانه رنگ مختص به خود را دارد که پس بهتر است از چهار چوب آن خارج نشوید. توصیه می شود برای هماهنگی در دکوراسیون خانه و رعایت سبک کلی طراحی داخلی رنگ کابینت ها متناسب با سبک دکوراسیون باشد.

و در نهایت رنگ هایی را انتخاب کنید که باعث ایجاد حس خوب در شما شوند زیرا در نهایت شما هستید که باید از کابینت ها استفاده کنید و بیشتر وقت خود را در آشپزخانه بگذرانید. پس می توانید برای راهنمایی از یک کابینت کار ماهر و طراح داخلی خبره کمک بگیرید تا بهترین ترکیب رنگ را در کابینت های خود داشته باشید.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

4. انتخاب صفحه رویی کابینت

فارغ از انتخاب صحیح جنس، رنگ و اندازه ی کابینت، انتخاب صفحه رویه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ ترین لوازم در ساخت و استفاده از کابینت، صفحه‌ ی رویی آن می باشد. صفحه‌ ی رویی کابینت از مواد مختلفی مانند چوب، ام ‌دی ‌اف، سرامیک، کوارتز، اکریلیک و گرانیت ساخته می ‌شوند.

نکته مهم در مورد صفحه رویی کابینت این است که باید در کارخانه ساخته شده باشد و یا اصطلاحا شرکتی باشد. در نظر داشته باشید که اگر صفحه رویی شرکتی نباشد، علی رغم داشتن قیمت ارزان تر، دوام و استحکام آن نیز کمتر خواهد بود.

با توجه به قیمت متفاوت و مقاومت های مختلف اگر بابت هزینه آن ها مشکلی ندارید پیشنهاد می شود برای دوچندان کردن زیبایی فضای آشپزخانه خود از مواد گرانیتی و کوارتزی استفاده کنید.

صفحه رویه کابینت آشپزخانه

5. اندازه استاندارد کابینت

برای کاربردی بودن کابینت ها و استفاده های فراوان از آن ها، توجه به اندازه استاندارد کابینت ها از اهمیت ویژه ای بر خوردار است چون اگر اندازه کابینت ها استاندارد نباشد استفاده از آن ها سخت خواهد شد.

به عنوان مثال یکی از اصول طراحی کابینت که سبب راحتی انجام کار می شود رعایت نکته مثلث کار آشپزخانه می باشد. علی‌رغم اینکه آشپزخانه موازی، یو شکل یا ال شکل است، فاصله بین سه عنصر باید متعادل باشد تا بهره‌وری از فضای کاری به حداکثر برسد. فاصله بین هر دو دستگاه باید بین ۰٫۹ و۲٫۱ متر باشد. هر چیزی کمتر یا بیشتر باعث ایجاد دخالت در فضای کاری می‌شود. به‌طورکلی، اندازه‌گیری‌های داده‌شده در بالا یک میانگین یا نقطه شروع هستند. اندازه‌های ایده ال برای آشپزخانه بستگی به فضای موجود و نسبت و اندازه استفاده متوسط ​​در داخل خانه دارد.

اندازه استاندارد کابینت آشپزخانه

کلام اخر

در پایان این مطلب مجددا تاکید می کنیم که اگر می خواهید آشپزخانه ای زیبا و شیک داشته باشید باید بهترین طراحی کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید. هرچند ناگفته نماند که تنها کابینت نیست که در زیبایی آشپزخانه شما تاثیر گذار است بلکه عناصر دیگری مانند کفپوش ، دیوارپوش ، کناف سقف و دیوار از دیگر شاخصه های مهم در زیباسازی فضای آشپزخانه شما می باشد.

برای داشتن کابینت هایی کاربردی و در عین حال زیبا و خاص می توانید از مجموعه شارین کمک بگیرید. شارین با طراحی واجر بهترین طرح ها در فضای مورد نظر شما می تواند زیبایی را به شما هدیه دهد. برای ثبت سارش و مشاوره رایگان قبل پروژه با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : کابینت آشپزخانه , کفپوش , دیوارپوش , کناف سقف, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 207 تاريخ : 20 / 9 / 1399 ساعت: 0:19

 

معماری مدرن اغلب طرفدار حداکثری نور طبیعی بوده و هست. از این رو تلاش طراحان در معمای مدرن این است که در طراحی های خود از پنجره و منبع نوری طبیعی نهایت استفاده را داشته باشند. آتریوم یکی از پدیده های خارق العاده و جذاب در طراحی داخلی  مدرن می باشد که زندگی های امروزی را به گونه ای شگفت انگیز با طبیعت پیوند می دهد. شاید شما تا به امروز از اینکه طراحی آتریوم چیست و چه مزایایی دارد، آگاهی کامل نداشته باشید. از این رو جهت آشنایی با کاربرد خانه هایی با طراحی آتریوم می توانید در این مقاله همراه ما باشید.

خانه آتریوم    

طراحی آتریوم چیست ؟

در پاسخ به سوال آتریوم چیست ی توان گفت: آتریوم (Atrium) اصطلاحی است با ریشه لاتین که به حیاط داخلی یا مرکزی در معماری روم باستان، یا به فضایی بزرگ و باز میان ساختمان گفته می شود. بیشترین استفاده از آتریوم در خانه های روم باستان به منظور تعبیه نور و تهویه داخلی لازم بود که کاربرد آن در قرن نوزدهم و بیستم گسترش پیدا کرد.

امروزه، آتریوم که به معنای یک فضای خالی و محصور می باشد، به صورت عمودی و به ارتفاع چند طبقه در ساختمان، بلا فاصله پس از ورودی اصلی ایجاد می شود و یکی از راه حل های نور رسانی در ساختمان ها با پلان عمیق محسوب می شود.

آتریوم با سابقه تاریخی بلند مدت، با اشکال مختلف و با سقفی رو باز، در تمامی اقلیم ها مشاهده شده و در دهه های گذشته با سقف شیشه ای و ویژگی های متفاوت، و به دلیلی به وجود آوردن فضایی دلباز و پر نور از محبوب ترین طراحی های داخلی شناخته می شوند.

آتریوم در عین فراهم کردن فضای باز و مشابه با حیاط، فضایی به مراتب خصوصی تر و با حفظ حریم شخصی ارائه می دهد که می تواند شرایط مناسبی برای اجتماعات خانوادگی و دوستان را نیز فراهم کند. این ساختار منحصر به فرد می تواند در مجاورت با هر بخشی از فضا سازی ساختمان تعبیه شود و به نوعی افراد ساکن و موجود در ساختمان را به دل طبیعت ببرد.

نمای زیبای آتریوم های خانگی، مانند اثری هنری عمل می کند که می تواند نقطه محوری دکوراسیون داخلی فضای ساختمان باشد. جلوه آتریوم از پشت دیوار تمام قد شیشه ای منظره ای است که در کمتر فضای داخلی وجود دارد و می تواند نما و تاثیر عناصر طبیعی را در دکوراسیون داخلی شما به خوبی اعمال کند.

طراحی آتریوم آتریوم چیست

 

کاربرد آتریوم چیست ؟

سابقه حضور این فضای مجزا مختص به معماری مدرن نیست، اما در معماری مدرن و فرم و ساختار امروزی، با دو کاربرد اساسی یعنی فراهم نمودن نور طبیعی و به کارگیری آن و تهیه کردن تهویه مطبوع برای فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. نور طبیعی وارد شده از سمت آتریوم به نورپردازی طبیعی دکوراسیون داخلی کمک زیادی می کند و نیاز به نورپردازی مصنوعی برای فراهم کردن این سطح از روشنایی در روز را از بین می برد.

به عبارتی در ساختار آتریوم های امروزی، برای قابلیت بازتاب نور و سایبان های موثر، از تهویه مکانیکی و دریچه های بالایی و پایینی استفاده می شود. هدف از به کارگیری این مجموعه در آتریوم، کمک به ایجاد جریان هوای مناسب، متعادل سازی هوا با توجه به شرایط محیطی و در نهایت ایجاد محیطی قابل کنترل و مناسب برای رشد پوشش گیاهی داخل آتریوم است. بدون این تجهیزات، میزان اتلاف حرارتی ساختمان از طریق آتریوم بسیار بالا می رود.

با توجه به اهداف معماری پایدار نه تنها آتریوم می تواند چنان طراحی شود که اتلاف انرژی پائینی داشته باشد بلکه نقش جدیدی را هم در جهت کاهش مصرف انرژی به شکل سرمایش و گرمایش طبیعی، عملکرد غیر فعال خورشیدی ایفا کرده و با توجه به ویژگی واسطه حرارتی بودن آن امکان افزایش سطوح بازشوهای داخلی را برای دریافت نور طبیعی بیشتر میسر می سازد.

کاربرد آتریوم در زمستان کاربرد آتریوم در تابستان

از کاربرد های آتریوم در فصل تا بستان و زمستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        کاربرد آتریوم در زمستان

آتریوم ها حتی اگر سیستم گرمایشی در آن ها نباشد، دمای آن ها به طور طبیعی از فضای بیرون بالاتر است، این اختلاف دما به موارد زیر بستگی دارد:

  1. قسمت حفاظت کننده از قسمتی از آتریوم که بازشو دارد، این قسمت مربوط به ساختمان اصلی است و بستگی به محل قرار گیری آتریوم در داخل ساختمان دارد.
  2. راه های انتقال حرارتی بین ساختمان اصلی و آتریوم و دیوار های جداکننده فضا
  3. انتقال حرارتی بین فضای آتریوم و بیرون
  4. منطقه قرار گیری آتریوم

آتریوم

·        کاربرد آتریوم در تابستان

یکی از مشکلات آتریوم بالا رفتن دما در صل تابستان در آن هاست. برای حل این مشکل می توان از سایبان ها استفاده کرد. سایبان ها دمای موثری که توسط استفاده کنندگان حس می شود را تا حدی کاهش می دهند. سایبان های در سایز های مختلف هستند که قابلیت جا به جایی نیز دارند. به دلیل کاهش دما در زمستان توصیه می شود از سایبان ها ثابت و بدون حرکت استفاده نشود. همچنین اگر از سایبان های رنگ روشن استفاده شود تهویه به خوبی صورت می گیرد.

طراحی داخلی آتریوم

کلام آخر

به دنبال این مقاله و آشنایی بیشتر شما با طراحی آتریوم شم می توانید خانه های دلباز و پر نوری را برای خود داشته باشید. برای این کار باید از چندین متخصص و طراح کمک بگیرید که ما به شما شرکت جهان ساخت شارین  را پیشنهاد می کنیم. شارین با سابقه ای درخشان در زمینه انواع طراحی های داخلی، مانند خانه هایی با طراحی آتریوم، وید، خانه های دوبلکس و... و بازسازی ساختمان که شامل طراحی نما ، طراحی کابینت آشپزخانه ، کناف کاری و... می شود، می تواند خانه رویایی شما را به واقعیت تبدیل کند. پس برای داشتن خانه رویایی تان با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

جهان ساخت شارین...
ما را در سایت جهان ساخت شارین دنبال می کنید

برچسب : طراحی داخلی , بازسازی ساختمان , طراحی نما , کابینت آشپزخانه , کناف کاری, نویسنده : جهان ساخت شارین sharinarc بازدید : 209 تاريخ : 20 / 9 / 1399 ساعت: 0:18